sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Onnistuneita kuvia

Tylsyyden kunniaksi pieni erikoispostaus.

Aiheena kuvat ja kuvaaminen. Ensin haluan laittaa muutamia este ja koulu kuvia itsestäni, jotka ovat omasta mielestäni hyviä/onnistuneita. Sitten ajattelin myös esitellä teille hieman itseäni valokuvaajana: ).


tässä kuvassa mun mielestä mielenkiintonen rajaus ja kuvakulma, mutta onnistunut kuva siitä huolimatta !
(c) Miia Keinänen

Yleensä en tykkää alastulokuvista, mutta tääkin mun mielestä tosi kiva ja onnistunut kuva, ja  iinallakin söpö ilme: )
(c) Miia Keinänen

hyvä laatu, este ja ratsukko erottuu hyvin taustasta, ja onnistunut ajoitus sekä rajaus. Ja tässäkin myös hieman yläviistosta otettu kuva, joista en yleensä itse tykkää niin paljon mutta tässä on tuo rajuas sellanen, että mun mielestä täkin tosi kiva kuva: )
(c) Heikki Tirkkonen

Kiva talvikuva,  vauhti ja ponin innostus näkyy selkeästi, hieman miinuksena huonot värit.
(c) Anu Koivuniemi


Tääkin mun mielestä hirmu kiva talvikuva: ),  lunta satoi reilusti, joten laatu tuskin voisikaan olla parempi. plussaa maailman söpöin poni <3 !
(c) Anu Koivuniemi

Iloinen kesäkuva, ratsukko erottuu taas hyvin taustasta, sekä ajoitus laukanrytmiä katsoen mieleeni .
(c) Veera Koivuniemi 

Tuossa nyt muutamia, siis muiden ottamia kuvia minusta : ). Sitten omiin kuviini ;o... kuvaan tosiaan muutakin kun hevosia, mutta kovasti kaipaisin inspiraatiota lisää, millaista kaikke voi kuvata, meinaa en ikinä keksi mitään, etsin vain kaikkea valmista. En siis esimerkiksi keksi oikein mitään ideaa kuviin, ellei sitä ole valmiina.

tää on mun mielestä jotenkin aika viekee: D, mutta silti ihan hieno, ja  kun tähän tuli vähän varjoa, tai siis tummemmat sävyt, niin se tuo kivasti tunnelmaa.

hmm, mitä tästä sanoisi? testailin asetuksia, ja olen jo siitä lähin halunnut tuosta korusta tämän tapaisen kuvan kun sen sain! mutta vasta tuolla uudella kameralla sain sellaisen kun halusin :>

oli nätti auringonlasku! miinuksena huono laatu, joka johtuu osittain myös siitä etten vaivautunut kävelemään ulos vaan otin ikkunan läpi.

eräänä sateisena päivänä sain idean tähän, kun katsoin pisaroita sateenvarjoni alta, ajattelin että tuosta  saisi kivan kuvan , eihän mulla tietenkään ollut kameraa, mutta toisena sateisena päivänä sitten vaivauduin raahaamaan kameran ja sateenvarjoni ulos ja otin tän. Mun mielestä tää ei oo mitenkään omaperäinen idea, tai muutenkaan erityisen hieno, mutta mä tykkään tästä silti: ).

haha ihmettelen edelleen, miten sain näin laatukuvan joskus vuonna 2008? :D palikka canonillani, jossa on 5 megapixeliä.  Miinuksena näen tässä vaan tuon sähkölangan.

Voi tämä on mun mielestä aivan ihana kuva! rajaus vois olla  vähän erillainen, mutta poni on niin söpö että ! <3 miinuksena taas ehkä hieman värit, mutta toi harmaus mun mielestä oikeestaan sopiikin tähän tietyllä tavalla, ja ratsukko erottuu hyvin  taustasta.

Tämäkin mun mielestä kiva kuva, Annilla on söpö ilme, ja  toi "harmaus" sopii mun mielestä kivasti, tuo tunnelmaa tähän kuvaan: ). ja joo tykkään ottaa pääkuvia: D.


Tässä on mun mielestä onnistunut rajaus ja ajoitus, mutta miinuksena huono laatu ja valoitus.


Tää on yks ehkä mun parhaista kuvista joita oon ottanut, omasta mielestäni.  Siis emilian kameralla kuvailin joskus rataharjoituksia, jossa pitempi putki niin pysty katsomaan paremmin rajauksia. Mun mielestä tässä on selkeet kivat syksyset värit, ja hevonen edustavana, myös ajoitus onnistunut. Ja minua ei haittaa jos ratsastajan päätä ei näy , kun tässä kuvassa hevonen on pääosassa.

tääkin aika kiva, ja tääkin joo emilian kameralla otettu: ). Rajaus vaan voisi olla hieman ylempää, niin että ratsastaja näkyisi kokonaan, muuten tässäkin aika hyvät värit jne.




Mun mielestä täkin on kiva! Hevonen voisi erottua hieman tarkemmin taustasta, värit ja laatukin voisi olla parempi.


En ole kuvannut paljoa kouluratsastusta, joten siitä ei mylskään kovin laadukkaita kuvia... Tämä nyt joku suht onnistunut rajauksiltaan jne, mutta huonolaatu.
Tästä kuvasta tykkään rajausten takia, muuten kyllä tosi huono laatunen : / no se oli se vanha kamera...

Tässäpä nyt jotain uutta taas teille: ). Kuvista ja kuvaustyyleistä ois kiva saada kommenttia tai ihan mitä vaan mieleen tuleekaan näistä ja aiheesta, niin saa kyllä kommentoida: D.

4 kommenttia:

  1. Minäkin löydän täältä ;D Ja todella hienoja kuvia!

    VastaaPoista
  2. Tosi kivoja kuvia, tykkäsin varsinki tosta sadepisara kuvasta, en kyl tiiä miksi mutta se oli jotenki hieno :D

    VastaaPoista